Vinduet 4/2011

Innhold
- «Simon Reynolds, før tekno» av Ina Blom
- «Den nietszcheanske motherfucker-rebel who danced himself out of the womb» av Susanne Christensen
- «Retromani. Simon Reynolds og lengselen etter framskrittet» av Erik Steinskog
- «Individualisten (om Todd Rundgren)» av Audun Vinger
- «Skrive-Cesilie intervju-skviset (om Cesilie Holck)» av Ellen Engelstad
- «Proust + postpunk + Powerpoint = Pulitzer (om Jennifer Egan)» av Leif Bull
- «Storslagen, men sprikende antologi (om Bibelen)» av Espen Røsbak
- «Livsblod og løgndetektor (om Alfred Kazin)» av Kåre Bulie
- «Graphic Literature, Sequential Art, Comics» av Aksel Kielland
- «Vinduets guide til nye nordamerikanske tegneserier» av Aksel Kielland
- «Hvordan er det å være menneske, kan vi spørre. Om Tomas Tranströmers lyrikk» av Espen Stueland
- «Samtaler med sysselsatte 5» av Tina Åmodt
- «Apochryphus – 'i utkanten» av kanon'»
- «Contracanon – en rotur motstrøms til statsskipet» av Gisle Selnes
- «Kanonade» av Erling Aadland
- «Vaucluse 1338» av Francesco Petrarca (gjendiktet
- «Gjenferd, kanon, hellige maskiner ... og prostituerte herremenn. Om tidsskrifthistoriens forsvinningsnummer» av Leif Høghaug
- «Ned gjennom historien» av Jørn H. Sværen
- «En potensiell kopp med uutforsket urtete» av Annelie Axén og Simen Hagerup
- «Et brev til månens mørke bakside. Om den litterære domstolens overdommeres konstruksjon» av kanon»
- «Sea Island: Skoene» av Arve Kleiva