Vinduet 3/2011

Innhold
- «Vilka är de läsande hundarna? Om Susanne Christensens ulne avantgarde» av Hanna Hallgren
- «Vestlandsfanden (intervju m/ Erlend O. Nødtvedt)» av Audun Vinger
- «Det lange diktet om prinsessen og kongen som ville finne ut» av det halve kongerikets tilstand» av Sara Li Stensrud
- «Vinduetprofilen: Lorin, Being Lorin (intervju m/ Lorin Stein)» av Frode Saugestad
- «Selv ikke i den mest grunnleggende betydning hører vi til der vi er. Om å lese, oversette og minnes Damon Galguts In a Strange Room» av Johanne Fronth-Nygren
- «Norske byggeklosser: Rundt meg er alt i bevegelse (om Liv Køltzow)» av Ellen Engelstad
- «Hvor blir det» av alle samleiene?»
- «Forlagsintervjuet: After Hand. Stålkontroll over produksjonsapparatet» av Arne Borge
- «For mye sorg. Metafysiske plattheter, repetisjon, besettelse, inkoherens: de litterære sorgmemoarenes tyranni» av Frances Stonor Saunders
- «Collateriali eventi. Venetiansk reisebrev (om Veneziabiennalen)» av Kjetil Røed
- «Fiskeformede fødselsmerker og ulvers tenkning. Om utfordringene ved å lese kinesisk samtidslitteratur» av Åsne Maria Gundersen
- «Samtaler med sysselsatte 3, 4» av Tina Amodt
- «Gatepris. Ingen skriver dialog som Richard Price» av Ole Øyvind Sand Holth
- «Alt var nytt. Ingenting var forandret (intervju m/ Jo Nesbø)» av Aslak Nore
- «Gravøl for døden (intervju m/ Lars Fiske og Steffen Kverneland)» av Erle Marie Sørheim
- «Kafka. Spilleliste» av Tore Stavlund
- «Balladen om Bobby Womack» av Øyvind Pharo
- «Sea Island: Jakken» av Arve Kleiva